Nowości:

Podróż jednośladem – motory

Podróż jednośladem – motory

Wykonywanie sztuczek oraz akrobacji motocyklowych żąda zwykle modyfikacji niektórych detalów pojazdu. Motocykle wytwarzane seryjnie mogłyby względnie nieraz ulegać awariom, zwłaszcza przy drobnym wytrenowaniu osoby kierującej, lub niepojętnej jazdy. Nieraz eliminowane są z motocykli szczegóły seryjnego wyposażenia pojazdu, takie jak: prędkościomierze, lampy, owiewki. Instalowane są dodatkowe elementy ochronne, mające za zadanie uchronienie motocykla przed uszkodzeniem w czasie wypadku. Należą do nich między innymi wyjątkowe stelaże i klatki na korpus silnika – to muszą posiadać wyczynowe motocykle. W przeważających wypadkach elementy te wykonywane są ręcznie w garażach, bądź prywatnych zakładach samochodowych. W Polsce jest jedynie kilka placówek, które specjalizują się w takich przeróbkach motorów. Istotnym elementem modyfikacji motocykla jest jego silnik. Traktuje to układu smarowania (silnik czterosuwowy). Czynność ta jest bardzo istotna w trakcie jazdy na tylnym kole motoru, jak także w sytuacjach, gdy silnik funkcjonuje na perfekcyjnych obrotach. Podczas jazdy motocyklem stylem „stunt” bardzo ważne jest owładnięcie technik obsługiwania się również hamulcem zasadniczym jak oraz pomocniczym. Hamulec zasadniczy powoduje, że pojazd hamuje przodem. Tego rodzaju manewr jesteśmy w stanie wykorzystywać na twardych nawierzchniach, typu: beton, szorstki lód. Nie wykorzystujemy takiego hamowania na grząskim śniegu oraz na gładkim, śliskim lodzie. Słuszne wyniki daje trenowanie na śliskich przestrzeniach, np. na mokrej trawie. Hamowanie egzekwujemy przy niedużych szybkościach.